לכבוד התנא האלוקי: ההדלקות במירון וברחבי הארץ והעולם

נתי קאליש No Comments on לכבוד התנא האלוקי: ההדלקות במירון וברחבי הארץ והעולם

אתמול חגגו בכל תפוצות ישראל את ל"ג בעומר, כשהמוקד העיקרי היה כמובן הר מירון. מדוע ההדלקה של ר' מיילך נמשכה מעבר למתוכנן? איפה הדליקו בתוך בית המדרש, ואיזה רבי חילק תעודה לבחורים שלמדו מאות דפי גמרא? | כל התיעודים מההדלקות בהר מירון, ובמרכזי החסידות בארץ ובעולם | גלרית ענק

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המונים חגגו אתמול את הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א. המוקד העיקרי היה כמובן בהר מירון עם כל החידושים המיוחדים של השנה, אך גם במרכזי החסידות בארץ והעולם נערכו הדלקות המוניות לכבוד התנא האלוקי.

האירועים במירון נפתחו כמידי שנה בהדלקה המסורתית של הרבי מבויאן על גג הציון, כאשר זו הייתה השנה ההדלקה היחידה שהתקיימה במקום. קודם ההדלקה הדליק הרבי 45 נרות זיכרון לזכרם של 45 ההרוגים באסון.

הצלמים אלי סגל, דוב בער הכטמן ואיתמר כרמון תיעדו את ההדלקה מכל הזוויות:

לאחר מכן, ערך הראשון לציון הגרש"מ עמאר רבה של ירושלים את מעמד ההדלקה הספרדית המרכזית באתרא קדישא מירון, במעמד גדולי ישראל, ראשי ישיבות, דיינים, שרים ואישי ציבור ורבבות משתתפים.
מרן הראשון לציון נשא דברי חיזוק והתעוררות לכבודו של רשב"י זיע"א וציין את 45 ההרוגים שנספו באסון מירון לפני שנתיים. בסיום ערך מרן שליט"א את תפילת הרש"ש לביטול גזירות ולישועת הכלל והפרט.
קודם ההדלקה ערך הראשון לציון את סיום האידרא בסעודת מצוה בהשתתפות גדולי התורה באוהל מיוחד שהוקם סמוך למתחם ההדלקה.
יעקב כהן תיעד:

 

לאחר מכן קהילת חוט של חסד בראשות הגאון הצדיק רבי שלום ארוש קיימו את ההדלקה במתחם ההילולא המורחב. צילום: א. אייזנבאך.
לקראת חצות הלילה התקיימה במתחם ההילולא המורחב ההדלקה של ישיבת אורייתא בראשות ראש הישיבה הרב דוד שפר. צילום: א. אייזנבך

 

לאחר מכן התקיימה ההדלקה הענקית של המשפיע רבי אלימלך בידרמן שליט"א, במתחם ההילולא המורחב בתחתית ההר. באמצע האירוע נקראו החוגגים לרדת מהקומות העליונות של הפארענצ'ס עקב חשש מעומס רב מידי. ההדלקה נמשכה שעות רבות מעבר למתוכנן עקב החיסול הפתאומי בעזה, מכיוון שבהנהלת ההילולא לא רצו שהציבור התפזר לפני שהתמונה תתבהר.
הצלם איתמר כרמון תיעד. וידאו: ראובן ביאלה.
video
play-sharp-fill

בשעות הצהריים המוקדמות התקיימה ההדלקה של האדמו״ר מלעלוב במתחם בני עקיבא בהר מירון. צילום: איתמר כרמון.

לאחר מכן התקיימה ההדלקה של האדמו״ר מדז׳יקוב ויז׳ניץ במתחם ההילולא המורחב. צילום: ראובן ביאלה

לעת ערב, התקיים מעמד ההדלקה המסורתית ע״י חסידות תולדות אהרון במתחם ההילולא המורחב. אחיו של הרבי ראש ישיבת תולדות אהרן כובד בהדלקה. הרבי הגיע בשעת חצות לילה והדליק על גג הציון באירוע מצומצם. צילום: איתמר כרמון, וא. אייזנבאך.

מעמד ההדלקה של חצר הקודש תולדות אברהם יצחק, בראשות כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א יחד עם קהל חסידיו, שהייתה אמורה להתקיים במתחם המורחב, התקיימה לבסוף בחצר פרטית ברח' המייסדים ביישוב מירון. א. אייזנבאך תיעד

 

 

מעט לפני נעילת היום, התקיים מעמד ההדלקה בראשות הרה"צ אב"ד קרית צאנז טבריה שליט"א סמוך לציון הרשב"י במתחם בני עקיבא. א. אייזבאך צילם

 

את מעמדי ההדלקה במתחם המורחב חתם כ״ק האדמו״ר מחמסטריווקא שליט״א במעמד ההדלקה בהשתתפות אלפים רבים. צילום: דוד קשת.

video
play-sharp-fill

הטיש לאחר ההדלקה. צילום: א. אייזנבאך.

הדלקות בחצרות הקודש ברחבי הארץ:

בחצר הקודש בעלזא קיימו את ההדלקה לכבוד רשב"י ברחבת בית המדרש הגדול בקריה בירושלים, לאחר הברית לנינו של הרבי שהתקיימה מוקדם יותר בהיכל בית המדרש.

video
play-sharp-fill

בחצר הקודש ויז'ניץ התקיימה הדלקה ברוב עם בהיכל בית המדרש הגדול. בשעה 8.10 נכנס הרבי להיכל ביהמ"ד לתפילת מעריב, ולאחריה פתחו בניגוני הכנה והרבי ביקש לעורר רחמי שמים על נכדתו אלטע עטיל בת בלומא גיטל שנפצעה בתאונה בחול המועד סוכות.

לאחר מכן הרבי יצק את השמן ולקול שירת "לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי" הדליק את האבוקות ופתח בריקוד מרומם מול השלהבת. החסידים זכו לשמוע את קולו של הרבי בעת שירת "בר יוחאי" בבכיות נוראות.

לאחמ"כ עברו בסדר מופתי עשרות ילדי החלאק'ה והוריהם הנרגשים והרבי גזז לכל אחד משערות ראשו והעניק מיני מתיקה לילדים כשהוא מרעיף עליהם מברכות קודשו באהבה וחיבה כאשר בנתיים רוקדים האלפים ברחבת ביהמ"ד לכבוד התנא האלוקי.

בשעה 22:45 הסתיימה ההדלקה, ולמחרת בבוקר לאחר תפילת שחרית קיים הרבי את מנהג החץ וקשת.

נציין כי מפאת הדוחק הרב שהיה בחוץ בשנים קודמות, השנה הדליקו לראשונה בתוך בית המדרש ממש אבוקה מיוחדת שהוכנה מנרות שעווה.

ההכנות להדלקה:

מעמד ההדלקה ומנהג חץ וקשת. צילום: איתי קצב

בחצר הקודש צאנז התקיימה השנה לראשונה ההדלקה בהשתתפות אלפים בהיכל הגדול היכל רוזנברג. לפני מעמד ההדלקה נשא כ"ק מרן האדמו"ר דברות קודש לרגל המעמד, ואחר מכירת זכות יציקת השמן הגישו את כדי השמן לרבי שהדליק את המדורה לכבוד רשב"י.

אחר ההדלקה רקד עם בניו במחול על בימה מיוחדת את הפזמון "בר יוחאי", ולאחריה התזמורת ניגנה את שאר הפזמונים.

מיד אחרי ההדלקה נערך טקס ה"חלאקה" לעשרות ילדי החסידות, ואחרי הפסקה קצרה נערך הטיש לרגל ל"ג בעומר. אחרי דברות הקודש בטיש חילק הרבי תעודות "החבר" לקבוצת בחורים תלמידי ישיבת צאנז תושבי ארה"ב שנבחנו על 600 דפי גמרא וקיים את מנהג "חץ וקשת".

בקרית יואל בארה"ב התקיימה הדלקת הענק של סאטמר בראשות הרבי שליט"א ובהשתתפות המונים. במהלך הריקודים עברו לפני הרבי למעלה ממאה ילדי חלאק'ה שזכו שהרי יגזור את שערות ראשם.

video
play-sharp-fill
video
play-sharp-fill
video
play-sharp-fill

הדלקות נוספות שהתקיימו ברחבי הארץ:

ההדלקה המרכזית בב"ב ברחבת בית הכנסת חמדת שמעון בהשתתפות רבה של בני ברק הגאון הגדול רבי מסעוד בן שמעון שליט"א. צילום איתי קצב

מעמד ההדלקה בליל ל"ג בעומר אצל כ"ק מרן אדמור מאונגוואר שליט"א:

מעמד ההדלקה המרכזי בחסידות קאמארנא בית שמש ועריכת השולחן הטהור לכבוד התנא האלוקי רשב"י, בהשתתפות קהל רב ואורחים חשובים מהארץ ומחוצה לה. צילום: קובי הר צבי

בקהילה היהודית בקייב חגגו אמש (ג') את יום הילולת רשב"י בל"ג בעומר, בתהלוכה ייחודית שיצאה מבית הכנסת המרכזי 'ברוצקי' בקייב לעבר העיירה היהודית 'אנטווקה'.

בראש התהלוכה נסע 'טנק מצוות' שמפעילה הקהילה היהודית בראשות הרב משה אסמן שליט"א רבה של אוקראינה, שנוסע בכל רחבי המדינה על מנת לדאוג ליהודים הנמצאים במקומות מרוחקים ולספק להם את כל צרכיהם.

בשיירה שנסעה ברחובות קייב השתתפו גם משאיות המספקות סיוע הומניטרי, ניידות חסד ואמבולנסים הנמצאים בשירות הקהילה היהודית. השיירה עם מאות המשתתפים עצרה ליד המטה הראשי של מג"ב אוקראינה, שם הגיע לברך את את המשתתפים הרבים קולונל סרגיי דייננקו מפקד משטרת הגבולות של אוקראינה.

הרב יוסי אסמן משלוחי חב"ד בקייב ובנו של הרב הראשי ערך למפקד מג"ב אוקראינה סיור ב'טנק המצוות' וניידות החסד של הקהילה היהודית, קולונל דייננקו התרשם מאוד מהפעילות ההומניטרית של הקהילה היהודית וביקש למסור את תודתו לרב הראשי על סיועו הרב לכלל האזרחים באוקראינה.

מבית העירייה שם קיבל את פניהם סגן ראש עיריית קייב המשיכה תהלוכת ל"ג בעומר בליווי משטרתי צמוד לכיוון העיירה היהודית 'אנטווקה' שם הדליקו במעמד מאות יהודים את מדורת ל"ג בעומר הגדולה ביותר באירופה. בהמשך הערב נהנו המשתתפים מתכנית אומנותית מושקעת ומסעודת מצווה כיד המלך לרגל ההילולא.

תושבי הקהילה היהודית באומן יחד עם אורחים רבים חגגו בשמחה פורצת גבולות בחצר קברו של רבי נחמן מברסלב. קהל רב השתתף במעמד ההדלקה וההילולא לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי.

מייד עם התקדש ליל ל"ג בעומר, אורחים רבים ותושבי הקהילה היהודית באומן התאספו בצוותא חדא למעמד מפואר מלא הוד והתרוממות, והעלו הדלקה לכבוד נשמת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי בחצר הציון באומן.

גבאי ציון רבי נחמן הרב נתן צמח משתף ומסכם בסיפוק: עקב המתח השורר באוקראינה בשבועות האחרונים והחשיבות בשמירה על הוראות החירום, מעמד ההדלקה התקיים בפורמט מצומצם וללא תזמורת והגברה כנהוג בשגרה מידי שנה. למרות המלחמה וההגבלות, מעמד ההדלקה לכבוד הרשב"י הקדוש זיע"א היה מכובד ומפואר בהשתתפות קהל רב, תושבי הקהילה היהודית באומן ואורחים רבים.

צילום: איחוד ברסלב באומן

video
play-sharp-fill

 

בעקבות המצב הביטחוני ישיבת הנגב בראשות חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי אריה לוי ערכה את ההדלקה המסורתית בחדר האוכל ולא בחצר. בהדלקת המדורה כובד הגה״צ רבי ישראל אברג’ל . צילום: חננאל לוי

כ"ק אדמו"ר מווערדאן שליט"א בהדלקה ועריכת השולחן לרגל ל"ג בעומר:

מעמד ההדלקה המרכזית בחצר הקודש ספינקא סאסרעגן ברמה ד' 2 בבית שמש:

ל"ג בעומר תשפ"ג במעליץ, תיעוד מההדלקה החלאק'ה והטיש:

מראות מל"ג בעומר בחצר הקודש אשלג. צילום: יהודה פרקוביץ'

כ"ק אדמו"ר ממישקולץ שליט"א ערך בליל ל"ג בעומר את ההדלקה לכבוד התנא האלקי רשב"י זי"ע בהשתתפות המונים מתושבי העיר פתח-תקוה, ונשא דברות קודש וחיזוק מענינא דיומא. לאחר מכן גזז הרבי שליט"א גזז את מחלפות ראשיהם של חתני החלאק'ה והעניק לכל ילד שי מיוחד. כמו כן קיים הרבי שליט"א את מנהג ה'חץ וקשת' העתיק, בי"ב חיצים כנגד שבטי ישראל. צילום: נתנאל בראון

מעמד ההדלקה בחצר הקודש לעלוב בירושלים. צילום איציק ו.

כ"ק אדמו"ר מבערגסאז שליט"א נשא דברים במעלת היום הגדול והנורא ל"ג בעומר, ולאחר-מכן ערך את ההדלקה לכבוד התנא האלקי רשב"י זי"ע בחצר בית מדרשו בפתח-תקוה. צילום: נתנאל בראון

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



0 תגובות